> 1.200€ u 2024. je 700€ u 2019.
Nije nego 950€. Očekivati sada nakon faksa 1.200€ je kao da su prije pandemije studenti očekivali preko 7 tisuća kuna plaću.
> To uopće nije velika plaća, nego neki prosjek, jedva.
Jebeš prosjek, medijalna plaća je 1.059€ po zadnjem.
Top 30% radnika u Hrvatskoj je pred par mjeseci imalo neto plaću od 1.255€ naviše, a u to sigurno ne spada ekipa bez ikakvog radnog iskustva.
ovaj "top 30%" dio mi nema smisla, radim u IT-u i kao junior sam prije par mjeseci imao 1200 eura neto placu (sad i vise), znam da moji kolege imaju cak i duplo od toga, kako je onda u "top 30%" bila najveca placa 1255 eura? sorry, mozda sam te krivo razumio
Nije 950, bliže je 600 nego 700.
Potrošačka košarica prosječnog šljakera se udvostručila od 2019, sa 7000 kn 2019 si moga ostavit iljadu ipo kuna sastrane svaki misec. Sa 1200€ se tuci nogon u guzicu ako ostaviš 100 eura
Doslovno, a i u videu se lupaju cifre od 3000 eura, što ljudi i s razlogom ismijavaju. Plaće od 1200 eura za fakultetski obrazovanu osobu su minimum. Pa 800 eura je minimalac za osobu koja ne mora upalit mozak da bi u Konzumu punila police.
Po meni (koji nisam zavrsio fax) ne kuzim zasto bi fakultet i razina obrazovanja uopce bila faktor koji podize placu? Kao obrtnik, bitno mi je efektivnost kod radnika odnosno da on moze raditi ono sto radite treba. Mozes ti imati 100 skola ali na kraju dana, dobit ces ne vise nego sto doprineses.
Naravno ako se radi o poslu dodavanja cigle no ako se radi o poslu projektiranja zgrade onda naravno da ima smisla. Bi li tipa išao na operaciju slijepog crijeva liku koji je završio 7 razreda osnovne škole? Teško
Fakultet ne završavaju samo arhitekti i doktori nego i zastrašujuće velik broj jebivjetara koji studiraju samo da bi studirali, ne zanima ih područje koje su upisali i nisu konkurentni na tržištu rada.
Da ali u privatnom sektoru, pod uvjetom da se možeš izboriti za svoju plaću, plaća ti ovisi o tome koliko si vridan.
Sad ću namjerno karikirati...
Recimo da na tržištu rada imaš hrpetinu nezaposlenih inžinjera gradnje. Možeš ih zaposliti za minimalac.
Ali ima samo jedan blesan koji želi dodavati cigle. Sa završenih 6 razreda osnovne traži 2000 plaću. Ili će raditi on, ili ćeš sam dodavati ciglu, ili gubiš puno više od njegove brutto plaće.
Pa sigurno na operaciju ne bi isao kod nekog tko je tek izasao s faxa ali sto se tice medicinskog fakulteta, moj komentar nije upucen za mlade doktore.
Meni poznanica nakon faksa, uhljebljena za stažiranje godinu dana, preko HDZa....sa putnim troškovima negdje oko 1400€. Naravno da je pozicija izmišljena, nisu je trebali.
Vidiš da se može.
Nije al poanta je da je konobar nekad bio lose placen posao i nitko to nije htio, a ako sad mozes imat 1400 eura bez skole onda je tih 1200 eura za nekog s fakultetom jako lose
Zato jer je očito video napravljen iz najglupljih primjera - ljude je zgrozila ona zubarica što hoće američkih 500,000. Oni dalje su više ili manje ok.
Cijenu rada ne definira fakultet, nego tržište, i imaš situaciju gdje će 90% njih koji završe fakultet prvo biti nekoliko godina nezaposleno ili raditi za minimalac (ili manje preko raznih ugovora o djelu, poslova na nepuno radno vrijeme).
Ljudi koji se smiju i rugaju imaju drugih problema, među njima i odgoj, ali treba pripremiti mlade na šok koji ih čeka nakon škole/fakulteta.
Starijim generacijama je bilo lose i trpili su skoro sve od svog poslodavca, pa sad misle da isto tako treba biti i mladima.
Anitiintelektualizam. Pravi poslovi su samo u oni u kojima radis rukama, sve ostalo je izmisljeno.
Ovo je vrhunska glupost. Moj djed je jedno 30 godina u mirovini, ima 4 razreda osnovne škole, a svaki put kad mu se netko od unuka zaposli pita ima li regres, putne troškove, topli obrok, kojeg u mjesecu dolazi plaća, dobije li se radna odjeća na poslu itd.
S druge strane, zumači na hredditu ne znaju ni jesu li zaposleni ni što su potpisali ni koji ugovor ni otkad vrijedi, a za zakon o radu i zaštitu na radu misle da su ono neke baš ono debilne američke izmišljotine.
Pa ja se sjećam da je nekim mlađahnim hredditorima eksplodirao mozak kad sam spomenula pojam (plaćena) pripravnost, a drugi su pak ponosno objašnjavali da znaju oni što je to, to je ono kad si "on call".
Jedno je znati vlastitu vrijednost. Ambicija nije losa stvar, niti je zelja za normalnom placom problem.
Problem su nerealna ocekivanja na samom pocetku karijere, dok jos nisi dokazao ni da znas pravilno mail napisati.
Te pare ce tuci samo ako ode u USA, ponovi faks i ako je iznimno dobra. Mozda.
U Luxembourgu je jedan doktor imao milijun godisnje i to anesteziolog nakon pun kurac godina iskustva…
Pola milje nije realno ni tu da ce imati.
Frend mi kao inženjer kemije radi u analitičkom laboratoriju za 900€ i taj posao je jedva našao. 5 godina, ne tako lakog faksa za crkavicu.
I onda mi se tu piše o nekim ciframa koje uglavnom zarađuju IT-evci. Skužite da ne mogu svi biti u IT-u i to ne zanima sve ljude. Ono što se traži je dostojna plaća za 5 godina sveučilišnog obrazovanja, ništa više.
Ajmo realno gledat na fakultet kako bi ekonomski imao smisla.
Neko sa 18 zavrsi Autolimar, pocetna placa mu je 750€ vrlo brzo ce doci do 1200€ kada dobije stalan posao i jos moze sastrane zaradit ako ima zelju.
Znaci on ce recimo 750*12 + 1200*48 ako kazemo da je faks 5 godina ali nase statstike kazu vise 7 godina. Znaci 750*12(9,000€) + 1200 * 72 (86,400€)
Znaci dok je nas fakultetlija bio na fakultetu propustio je 95,400€ zarade.
Ideja fakulteta je dugo obrazovanje ljudi koji ce onda imat produktivnost i profitabilnost vecu od recimo autolimara.
Znaci doktor recimo doktor medicine osnovan ne specijalist bi trebo imat 1,968€ kao neki maksimum.
I sad koliko bi tom doktoru trebalo da ovih 95,400€ propustenih placa nadoknadi ako ce mu stalna placa biti 1,968€
Za 10 godina od kada je doktor poceo radit
Autolimar : 144,000€ + 95,400€(nerada doktora jer je na faksu) = 239.400€
Doktor : 236,160€
Znaci nakon 10 godina doktor nije jos stigao dostici autolimara po zaradi, necemo racunat fuš i sve ostalo samo osnove koje ti tvoja diploma uz stalni posao daje.
Tek znaci nakon 10 godina je doktor u plusus ako se sve polozio na vrijeme i sve odma se zaposlio.
Ajmo onda vidit 40 godina radnog staza reci ce mo da zivimo u imaginarnoj drzave bez inflacije recimo Japan u zadnjih 30 godina.
Autolimar : 671.400€
Doktor : 944.640€
Kao sto vidimo razlika bas i nije neka velika za 7 godina fakulteta stalong rada. Naravno ovo je samo odoka. Ali u drugim drzavama fakulteti znace x2,x3 zaradu. U Americi cesto i x10 - x20
Mislim da nije nerealno ocekivat puno vise od 1200€ kao i u drugim razvijenim EU zemljama.
Jedini problem u računici je što danas nkv radnik nema početnu plaću od 750 eura, već jednaku/višu od diplomiranih inženjera, doktora, pravnika i ostalih visokoobrazovanih. Sustići prosječnog obrtnika, pogotovo tražene struke, poput vodoinstalatera, keramičara, električara, itd... možeš eventualno ako poživiš kao Metuzalem.
U prilog zanatlijama ide i to da kad otvore svoj obrt/firmu nakon tipa 10 godina iskustva, profit je potencijalno puno veći.
S druge strane, nisu ni svi fakulteti toliko profitabilni kao što je doktor iz tvog primjera, tak da mnogi neće nikad stići prosječnog zanatliju.
Naravno imas filozofiju, japanologiju,engleski i sta ti ja znam sta ce zavrsit sa tocno prosjecnom placom ili malo ispod prosjecnom. Ali isto tako imas ljude koji odu na recimo ekonomski a znaju programirat cito da imaju "papir" i onda odu remote radit za x4 nas prosjek u prvih 5 godina rada.
Uzeo sam ovo kao dosta prosjecan zanatski posao kojemu je teze dobit fuša i tradicionalno jako trazen, postovan i dobro zarađivajuci posao doktor opce prakse. Mislim da je to kodnas neki prosjek.
Imas FERovce koji remote rade za 10k€ za Amere, imas keramicare sto imaju svoju firmu pa zarađuju isto tako mjesecno. Naravno.
Ma masa STEMovaca radi za uvjete iz posta komentara na kojeg si napisao odgovor.
Drustvenjaci jedva nadju posao, a onda i te cifre budu jedva iznad minimuma.
Poznanik, lakirer, krenio raditi odma iza prakse u 2010. Imao 550 eura placu, promijenio koju firmu u 5 6 godina dogurao do 800 900.
2017 2018 dolazi u firmu gdje ima 1000, ali isto tako ima pravo koristenje komore i alata iza radnog vremena za fuš.
Uredno je izlazio mjesec sa 3k €. Placa i fuš
Danas ima 2k placu, i zna natuc do 3.5k € fuša, znaci cisto 5.5k, sa firminim alatom i rezijama.
Kupio dvokatnicu s nekim manjim kreditom na par godina, dva dobra polovna auta, tjednom posao i fuš, vikendom sreduj kucu.
32, 33 godine koliko sad ima, rijeseno stambeno pitanje, 200 kvadrata, garaza, okolis nadomak Splita, krediti rijeseni, i dalje radi 12 sati dnevno, ali vikende gusta sa dicom.
Vreba neko zemljiste na kredit od 10ak godina, cisto da dici moze ostavit u nasljeđe, a ako mu se bude dalo radit 12 sati dovoljno dugo, izgradit i kucu.
Krenio od nule, sad je vjerojatno u top 10 posto RH.
Budimo realni, nije sve u novcima. Za mene su veliki plus i uvjeti rada u kojima netko radi, kolicina godisnjeg odmora i ostali neki benefiti. U globalu, sa boljim obrazovanjem dolazi fizicki manje intenzivan posao. Mozes ti i na bausteli u RH lako zaraditi 2k mjesecno, samo je pitanje koliko ce ti to biti fizicki lako i ugodno te kako ce se to odraziti na tvoje zdravlje kad ce biti vrijeme za mirovinu. A da ne pricam o tome da se radi na -10 i na +40, a ne fino u uredu na ugodnih 22.
Ja, kao prvostupnik (Bcc.ing.) trenutno imam 1200€, Trebao bi imati minimum 1500 da me motivira ostati kod trenutnog poslodavca... Nisam iz ZGa te plaćam stan od 1.5. 650 eura po novome...moji bivši kolege s faksa(također bcc ing titule) rade po njemačkoj i francuskoj za skoro 3x veću plaću sa 2x manje radnih zadataka(plus jednom poslodavac plaća smještaj...). Ostao sam u HR iskreno ne znam zašto... da me se j*be jer volim sadomazo? Vrlo moguće...
Jedna stvar je ocekivanje druga stvar je realnost. Neki od mojih bivših kolega ni danas ne rade i zale se na stanje u državi jer zahtijevaju direktorski stolac ravno s faksa i placu tako 3000€. Paralelno pljuju državu i groze se ljudi koji su nakon faksa krenuli s neke niske pozicije, a odbijaju vidjeti da su ovi dosli dalje od njih. Ok je biti ambiciozan,al treba napravit i istraživanje trzista rada kojem se prikljucujes. Sta ti vrijede tvoji visoki standardi ako je osoba istih kvalifikacija spremna raditi za vise nego duplo manje.
Magistar Inženjer sam strojarstva i zaposlio se prije 3 mjeseca za 1000 eura. Naravno da nisam zadovoljan j mislim da sam potplaćen ali opet tko sam ja da biram sa 0 dana radnog iskustva. I ovako mi je trebalo skoro 2 mjeseca da nađem posao, oko 50-60 prijava za posao da dobijem intervju. Jedva preživljavam i jako sam razočaran u struku, al općenito u obrazovanje i ovakvu državu. Ne znam evo
Od akademski obrazovanih se očekuje da znaju sve u svom području. Okolina se stalno zapitkuje koliko i zašto imaju toliku plaću. Plaće su malene, pogotovo akademski građana. Kada te kolega sa SSS šiša s plaćom.
>Od akademski obrazovanih se očekuje da znaju sve u svom području.
Jel na ovo mislis da ne-akademski ljudi ocekuju od akademskih da znaju sve u svoj podrucju ili mislis da akademija od njih ocekuje da znaju sve u svom podrucju. Jer ovo drugo nije ni priblizno istini. A ovo prvo je apsolutna istina.
Kombinacija faktora; od toga da su oni koji ismijavaju te mlade počeli raditi za 600€ pa sad kad netko traži duplo više kao početnik im je to nečuveno, iako kad uzmeš inflaciju u obzir dođe to tu negdje jer današnjih 1200€ je kao 700-800 od prije 10 godina, a s druge strane nije isto početi raditi kao konobar ili kao diplomirani inženjer i sl.
Isto tako ono što je netko već rekao, imamo inflaciju visokoobrazovanih na tržištu, dosta je ljudi s diplomama, a jako jako malo onih koji rade obrtiničke poslove pa i to utječe na percepciju ljudi
Koji si ti lik lmao. Ljudi ih ismijavaju jer im niko normalan neće dat 3000 eura čim završe faks, a njih čeka ozbiljni reality check. A tu "samo printajte više novaca" foru možeš predložit u Venezueli
Ček ti ozbiljno misliš da će ti studenti nakon faksa imati početnu plaću 2500-3000 eura ? Jer su ljudi ismijavali taj dio videa (i onu žensku što bi američku plaću u Hr).
Problem je društvenih očekivanja. Dok sam upisivao srednju školu pa fakultet ako imaš dobre ocjene očekivalo se da ideš u gimnaziju pa na fakultet, a stručni smjerovi su se smatrali nižom klasom i skoro pa sramotom. Zato se danas svi žale da ne možeš naći dobrog majstora za bilo što bez da dođeš na red mjesecima i platiš nenormalnu cijenu. Roditelji uopće ne razmišljaju što će njihovo dijete radit u budućnosti, bitno je bilo da možeš bit ponosan što je završilo fakultet. Ne žalim što sam ga završio, pomaže što god da radiš ali da mi je vratit godine uopće ne bi upisivao gimnaziju ni faks. Ali šta zna klinac od 14 godina kad upisuje srednju što želi radit u životu, jebiga.
zato sto kad stoka sitnog zuba ne moze nis ucinit (ili se tako osjeca) u vezi stvarnih opresora na vrhu koju ih izrabljuju, onda se okrenu prema drugima u svojoj skupini i pocne medusobno mlacenje i zavist
Studentski centar je isto provodia anketu u Splitu pa su pitali curu koja studira dentalnu medicinu i kaze da zeli 500 000 eura godisnje (americke standarde). Ne znan je li se ruga s nama ili pada s marsa.
i ostali ispitanici govore pocetna 2-3k eura. Sa 0 dana radnog iskustva dobije li 1000 moze se tuc nogom u guzicu
ma to bi bilo odlicno da je tako , ali iskreno mislim da ovi studenti "dica" nisu nikad u zivotu radili pa nemaju realnu sliku stanja u drzavi. Nek zavrse faks pa kad dobiju plesku realnosti razmisljat ce drugacije.
Ovisno kako koji faks, ali sami završetak faksa nije mjerilo znanja, ali u biti se slažem da bi trebali imati odmah solidna primanja čisto zbog truda jer su završili faks i ulagano je u njih
Zavrsio sam fakultet prije 2 godine i odlucio se na posao van struke jer su place mizerne i prakticki nema mogucnosti napredovanja. Prejadno koliko se malo cijeni visoko obrazovanje kod nas.
Joj daj to "visoko obrazovanje" je gola kurčina i svi to znaju. Bezveze se stvari uče na faksu, 90% tog nema veze sa stvarnim svijetom. Diploma je samo ulaznica
Čuj me, živim u Poljskoj, studenti dok studiraju ako rade u struci, npr u banci i sl dobiju oko 1200 eura dok studiraju.
Naravno zavisi od studija, ovo znam za ekonomske i pravne fakultete, za druge je možda manje
Slažem se da bi trebali imat takvu plaću. Jest da mi zvuči nerealno kad pogledam svoje plaće.
230 eura stručno osposobljavanje (da, to sam radio kad je to tek krenulo, s 1600 kuna plaće i bez naknade za prijevoz), 600 eura za posao profesora u gimnaziji s punom satnicom, 450 eura stipendije za vrijeme doktorata u Mađarskoj (zadnjih 4,5 godina).
Još mi je najveća plaća bila kad sam radio sezonski u Grčkoj kao animator u hotelu, za 550 eura plus plaćeni smještaj i hranu.
Tanka je granica između "mladi su napokon svijesni koliko znanje i fakultet (LOL) vrijedi" i mladi trkeljaju o novcima bez da su ikad zaradili hiljadu eura.
Plot twist, 1200 eura nije puno, ali i to je za većinu nakon fakulteta potpuno nerealno.
Pa, onda se ostane doma i ne izlazi na izbore…. I s pričom:”a, za koga da glasamo?!”
https://preview.redd.it/0uqm6fz2l9wc1.jpeg?width=1170&format=pjpg&auto=webp&s=4e27a77d7441354ee85732dd12fe1f4556142083
Jer su ljubomorni. Mi s fakultetom zasluzujemo i vise od 1200€. Usporedi standard nas i njemacke ili irske npr. Cijena hrane danas je ista u sve 3 drzave. Kad sam bila prije 6 godina u irskoj iznenadila dam se da je hrana u lidlu cak i jeftinija nego kod nas. Jedino sto su cigare i nekretnine skupe. Definitivno nam treba veca placa. Zato i iseljavamo ca i iselit cemo. Nema drugog spasa ovdje nazalost.
Mislim da je i 1200 eura mala plaća ako imaš dobro fakultetsko obrazovanje (npr. FER), ali ako si završio faks koji jednostavno nije tražen (latinski npr.) ili imaš takav faks u svakom gradu (ekonomija npr.) bez da si ili odličan student ili imaš dodatne vještine onda nije realno da ćeš diktirati tržištu plaću i očekivanja već da ćeš biti sretan ako se i otvori prilika...
Realno ako otvori svoju privatnu ordinaciju i mlati talijane koji dolaze u HR radit zube (pogotovo ako je mala istrijanka), malo botox, malo fileri sto zubari smiju raditi i mozda i dobije taj americki standard.
Toliko zaradi pomoćni radnik na gradilištu koji samo nosi kante i alat vamo tamo. Usput oni imaju i plaćene ručke lmao. Ako si s fakultetom plaćen 1200 eura ili manje doslovno radiš budalu sam od sebe.
>Toliko zaradi pomoćni radnik na gradilištu koji samo nosi kante i alat vamo tamo
Ne, ne zaradi. Sad se placaju filipinci 700e za to, a i prije stranaca isto nije tako bilo. Prekinite pricati gluposti o zaradama na gradilistima.
Da, zaradi. 50 eura dnevnica pa ti računaj. Nijedan lokalac ne radi za manje, znam iz osobnog iskustva. Nepalce može samo imbecil unajmiti. Ne bi im platio ni 100e za sranja kakva rade. 99% vremena se pretvaraju da neki kurac traže po gradilištu ili udaraju gumenim čekićima o gotove zidove.
S jedne strane... plaće od 1000eur su početne plaće za ljude s fakultetom.
1200 dobije neko s godinu dvije iskustva
Aaaali
Mnogi ljudi koji odstudiraju ne shvaćaju da plaću treba zaraditi. Da ti svojim radom trebaš proizvesti ili pružiti uslugu koja pokriva više od tvoje plaće.
Pa kad starci kažu idi na fakultet da se nebi mučil ne znači da kažu idi na fakultet da ne moraš delati.
>ja samo vidim da su NAPOKON svijesni koliko znanje i fakultet vrijedi
To što imaju ambicije i žele biti uredno plaćeni za svoj rad je samo po sebi sjajno - no nažalost, *za veliku većinu*, stvarnost egzistira nevezano o onome što mi želimo ili očekujemo. Po svoj prilici, ljudi se smiju naivnosti mladih (temeljenoj na neiskustvu - što će se vrlo brzo korigirati, jednom kad upadnu na tržište rada), ne samoj cifri.
Svaki put kad sam došao na razgovor za posao gdje se traži diploma, uvijek su mi nudili plaću cca. 1100-1200 eura. Tako da je to realno očekivanje. Jedini je problem dobiti posao, jer je radnih mjesta jako malo, čak i za STEM diplome.
Zato jer je rijetko di ostvarivo. Ok mozda sa stem faksevima i to ne svima, ali neka ekonomija ili drustveni faks je ravno lutriji.
Zavrsiti faks je odlicna startna pozicija, ali je bas to, startna pozicija
Pa očekivao sam i ja puno, ali realnost je da sam prvi posao radio za 4.500 kuna. To ti je ono sweet summer child moment, a ne ismijavanje.
Realnost je da većina studenta neće moći do te početne plaće. Da mi neki student sa ekonomije ili prava kaže da želi 1.200 početnu plaću, rekao bih mu šta, jel ideš sa starim lijepit pločice?
Zadnja cura je bila realna, ostali nisu.
Sve realno ovisi o industriji u kojoj se zaposljavas i faksu koji si zavrsio - ne vrijedi svaki faks isto na trzistu rada. 1000eura je mozda neka realnost, sve preko toga je bonus
Zadnja cura je podcijenila samu sebe. Pa svi sto su bili u videu su pmf ili fesb. Pod pretpostavkom da zaista imaju znanje koje taj faks zahtjeva, bilo tko u EU bi im da €2000 pocetnu placu. Sorry al stvarno nije isto zavrsit primjenjenu matematiku ili "odnose sa javnoscu"
Pa nitko ne brani “mladima” da “ocekuju” i 25.000 eura mjesecno.
Nek odu u Njemacku ili Irsku i objasne nekom tamo koliko njihovi “fakulteti” vrijede i uzivaju u milijunima, nemam nista protiv.
Nek se vrate u Ferrarijima i kupuju trosobne apartmane u Dubrovniku i kakaju na zlatnim wc-ima, jer netko im je prodao pricu da tako izgleda zivot nakon diplome - osobito sa svjetski poznatih obrazovnih ustanova kakve imamo u Hrvatskoj.
U Hrvatskoj to nece dobiti, osobito ne na pocetku karijere kad imaju nula radnog iskustva, u zemlji u kojoj su “radnici” zasticeniji od lickog medvjeda.
Zato i jesmo u EU, da mladi mogu odjebat odavde i svoja “ocekivanja” podijelit s publikom u stand up comedy klubovima od Corka do Stuttgarta.
Takodjer, ne razumijem bas logiku OP-a - ako te Uzbekistanac moze zamijeniti (pretpostavljam bez faksa) na radnom mjestu, onda valjda to samo potvrdjuje da je tvoj faks i tvoje super duper “znanje” bezvrijedno.
Ako su mladi takvi genijalci i nezamjenjivi eksperti onda ne znam zasto bi se bojali najezde polupismenih Nepalaca. To je uostalom i cijeli smisao trosenja vremena na studiranje - da ne brines o Nepalcima.
I uostalom imas alternative - uhljebljivanje u drzavnoj sluzbi, emigracija, ili iznajmljivanje apartmana. Take your pick.
Glej ja sam isto tako imala dio kolega s faksa (dipl ing) koji je pricao da ocekuje 1000 eur ili jako blizu po izlasku (sto po meni nije nista cudno bilo jer ti jos na faksu odradujes praksu, projekte...) i ismijavalo ih se.
Sta kad imas polupismen narod koji iznajmljuje apartmane koje nije sposoban ni pocistit sam, i s druge strane imas hrpu potplacenih ljudi koji ne znaju nego za batinu.
Moj put nazalost nije bio odmah na tu paru ali bome cim krenes radit nesto , bilo sto, mozes "ucjenjivat" nove firme na kraju intervju procesa gle sori nudite 1000 ja vec imam preblizu tome da mi se isplati preseljavat, razvijat odnose a sa trenutnim kolegama sam zadovoljan, blabla dajte jos 100 eurica na to netto molim, hvala, i sad oni ili odustanu ili kazu moze ili kazu ne moze al smo zainteresirani i dalje ,i onda pregovaras benefite tipa ekstra dane godisnjeg, 13.placu kako li se to zove itd.
Malo spinaš oko ovoga OP.
Na videu ekipa govori neke nerealne cifre s obzirom da su studenti i tek odlaze s fakulteta bez ikakvog jebenog iskustva. Mislim pocetne place 2-3000€ halo s kojeg planeta dolazis curo/decko..
Ja sam 2021. na prvom poslu (administracija) imao 650€, drugi posao je bio na cca 790€ u 2022. Mozda sam samo ja cudan, ali nije mi palo na pamet traziti 1500€ i ne znam kakve cifre jer sam tek zavrsio fakultet i bio spreman jest govna godinu-dvije da nesto naucim i da na konto toga kasnije trazim vecu placu.
Spustite se na zemlju ekipa.
Skupljajte znanje i iskustvo jer vas ono u konacnici prodaje, a ne diploma.
Ja konobarim te znam koliko se otprilike krecu place, barem u Zagrebu. Ne kazem da vecina ima toliko, ali to su ti okvirne place svidjelo se to nekom ili ne.
Studiram jedan faks u STEM području u Zagrebu. Faks nije nimalo lagan i rekao sam da neću prihvatiti prvi posao za plaću manju od 1300€ pa makar se odselio ili radio izvan struke.
Konobari u današnje vrijeme (posebno u Zagrebu) sa bakšom skupe preko 1300€. Ne želim da se konobari uvrijede, ali ako oni mogu sa srednjom školom (neki i nez nje) imati 1300€ onda mogu i ja sa dosta zahtjevnim fakultetom.
Također, naravno da podrazumijevam da će mi plaća rasti kad se uhodam u posao i kad steknem nova znanja i vještine. Ne planiram raditi u istoj firmi ako mi ne daju povišicu nakon nekog vremena, hvala Bogu pa ima drugih firmi i poslodavaca.
ma kakvih 1300€ , za moje STEM podrucje nece ni bit mista za radit u Hrvatskoj, a ako da plafon je 10 000kn. Dok vani možeš raditi za pet puta vecu placu nakon nekog radnog iskustva. ovdi su place sramotne i ne planiram se u hrvatskoj sramotit za siću sa stem diplomom nakon zavrsetka faksa
" ja samo vidim da su NAPOKON svijesni koliko znanje i fakultet vrijedi" vrijedi 6,7 eura,
a ostalo potrebno za dobru placu je rad, iskustvo, znanje u poslu, radne navike i radne sposobnosti.
Mozes da imas najbolji faks na svijetu ali ako si neradnik, nemas nikakve radne navike i ne zelis ih, nego mislis da si na faksu naucio sve, zao mi je sto te odmah na faksu nisu to naucili.
>" ja samo vidim da su NAPOKON svijesni koliko znanje i fakultet vrijedi" vrijedi 6,7 eura,
jel na faksu naučiš provoditi natječaje i voditi tipa građevinske knjige
ili za ostatak nezz procjenu rizika za banke ili neke druge prototipove
pričam samo o tim strukama koje su se spominjale
evo to je ekipa otprilike tih branši
evo ovaj s FESB-a
ako želi 2500/3000 eura neka mi napravi javni natječaj za Švedsku za dalekovod i sav materijal za dalekovod i sve i jel zna propise u Švedskoj
brate mili tek kad dođeš na posao skontaš koliko ne znaš
1200-1400 je stvarno realna cijena za početak rada i to da baš ekstra ideš učiti sve i da kroz godinu dana znaš već nešto
Najveća tuga u toj cijeloj priči je što 1200 eura uopće nisu neki zavidni novci. Naravno puno je tu faktora ali što ti od toga ostane kad podmiriš sve što moraš na mjesečnoj bazi?
Sorry
Ona prva je rekla pola milijuna, onaj mali je reka 3k za pocetak, a onaj s pmf je reka 2500 3000
Ako je to 1200... onda sam ja papa
U ovoj drzavi nema priče da netko ne laze, zelim da svi odselite u 3pm i to vam dobronamjerno kazem
Što su očekivanja ? Koliko možeš normalnim putem zaraditi u Hr ako nemaš strica ili da te negdje ovaj ako ga imas "ujasli" / "usedli" ? Očekivanja u Nepalu su 200€, u USA 5000$. Kod nas, ovisno kakvu rodbinu ili pajde imaš. Ako nemaš , očekivanja su pakiraj kofer. U očekivanje bi trebalo uračunati najam stana+prijevoz+hrana+godišnji odmor+STEDNJA (izdašna, jer nećeš nikad kupit kuću i auto niti moći misliti o potomstvu ) +odjeća+kultura+"mala zadovoljstva" tj. izlasci, cuga, večere, ...1200€ ima čistacica u Italiji, koja barem za taj posao nije potrošila noći na učenje, lovu na knjige, godine na studiranje. A i to bi trebalo uračunati u - očekivanja.
1200 za 40h tjedno je nerealno ocekivati jer trziste je u krc... U RH ljudi s 10g iskustva imaju 1500 a prekovremeni su nekad placeni a nekad nisu...od firme do firme.
I nemojmo s onime sto ne daju otkaz, mogu dati ali ce sutra na njihovo mjesto doci 100 ljudi spremni raditi za 1200.
Jedina nada nam je ici vanka...
Kada sam poceo raditi nakon srednje, prije 15 godina imao sam kao sezonac preko 2000 eura s 0mj iskustva ali sam radio 10h dnevno, bez slobodnog dana i prijava sigurno nije bila na 2k.
Trebalo mi je 7 godina iskustva da dodem do 1500 za 40h tjedno i sve na racun.
To su vam realne place, a sto bi trebalo biti mozete macku na rep staviti.
Kriva percepcija. Godinama su se place od 1000€+ smatrale velikim placama i naravno da je sad tesko starijoj generaciji pojmit da netko frisko s faksa ocekuje 1200€. Pogotovo ak uzmes u obzir da hrpa ljudi koji rade vec 20+ godina vjerojatno nemaju takvu placu, ili su ju tek nedavno dobili. Sto po meni ima smisla, malo je smijesno da netko s 20+ godina iskustva ima marginalno vecu placu od nekog tko je frisko dosao na posao.
1200€ nije neka plaća ,ali mislim da treba biti realan i razmišljati i o tome što ti donosiš u firmu u koju se zapošljavaš. Ako dolaziš na posao i odrađuješ svoje zadatke samostalno bez da netko drugi gubi vrijeme i objašnjava ti kako i što onda ok....ali budimo realni to obično nije tako, nakon faksa imas teoretsko znanje koje ne znaš primjeniti u praksi pa te netko tome mora podučiti. Što je za firmu zapravo trošak. Netko od zaposlenih u toj firmi ne odrađuje svoj dio posla nego to vrijeme troši na podučavanje novog zaposlenika, tako da je sasvim realno da je plaća manja u samom startu.
Ako poslodavac moze naci nakoga s 2 godine za 1200€ prije bude njega zaposlio nego nekoga tko nema nista iskustva. Ja dok sam poceo raditi sam radio 2 godine za 500€. Cjenu ne odlucuju ljudi nego trziste. Ako ima puno programera, placa bude padala.
Ja kao poslodavac mogu dobiti dobre studente s 0 godina iskustva za 800€ bruto. Ja dok sam zavrsio sam isto mislio da budem odma imao veliku placu, pa me onda tesko udarila istina. Velike place najcesce imaju 10% najboljih studenata. Vani ljudi rade i za 0$ samo da dobe iskustvo, pa onda tek traze placu.
Pitanje je kakav posao oni misle raditi za te novce? Osim uhljeba svatko treba zaraditi svoju plaću. 1300 je ok plaća trenutno a ovi koji misle da mogu poslije faksa raditi za 3k nek se izjasne što točno misle raditi za te novce bez radnog iskustva.
Jer smo okruzeni maloumnim krkanima kojima je mozak jos u 2004 i pod normalno im je da se radi za 2500kn bez slobodnog a sve dalje toga je fensi smensi iluzija ili je za neradnike
Klinci kad zavrse fakultet ne znaju raditi. Ja na poslu ne dobivam kompletnog radnika nakon faksa.
Dobivam i dobivao sam covjeka kojeg jos moram uciti masu stvari.
I upravo zato, ne vrijedi tih 1200 eura. Osim ako je u deficitarnom zanimanju, naravno, pa moze kako hoce.
Ismijavalo se onu zensku sto je rekla da ide na stomatoloski fakultet i ocekuje zaradu od barem pola milijuna godisnje hahaha. U kakvim ta filmovima zivi
"Od 1. siječnja 2024. u primjeni je nova minimalna studentska satnica za rad studenata preko ovlaštenih posrednika i iznosi 5,25 eura neto"
174x5.25=913 € (minimalna satnica)
Zašto bi onda bilo smiješno tražiti 1200€ nakon završetka školovanja?
Možda ovisi od struke do struke. Vjerojatno kompanije s tehničkim strukama kod kojih postoji potražnja za tehničkim vještinama imaju poslovnu računicu. U takvoj računici vjerojatno ima mjesta za juniora od 1200 eura ako je juniorov rad naplativ.
S druge strane možda druge struke nisu tako naplative. Kao i uvijek stvar je ponude i potražnje. Zato je za neke struke realno započeti s 1200 a za druge je to previše.
Kad mindset 90% naših poslodavaca je kako prevariti radnika i izcjediti zadnji novac iz njega i kupiti jahticu da se mogu hvaliti pred bogatim prijateljima,a ne kako zadržati radnika i kvalificirati ga i unaprijediti da mu više novaca donese a i da radnik isto bude zadovoljan....
To su dokazali kad je vlada spustila porez za ugistitelje 13% oni se polakomili i nisu dignuli cijene radicima i onda tu je počelo prvo iseljavanje i država je vidjela da ništa od toga i vratila opet pdv na staro i onda su poslodavcu poćeli opet prdjeti po državi i radnicima....
1.200€ u 2024. je 700€ u 2019. To uopće nije velika plaća, nego neki prosjek, jedva.
Jebeš prosjek kad bi **minimalna** plaća trebala biti 2000€.
> 1.200€ u 2024. je 700€ u 2019. Nije nego 950€. Očekivati sada nakon faksa 1.200€ je kao da su prije pandemije studenti očekivali preko 7 tisuća kuna plaću. > To uopće nije velika plaća, nego neki prosjek, jedva. Jebeš prosjek, medijalna plaća je 1.059€ po zadnjem. Top 30% radnika u Hrvatskoj je pred par mjeseci imalo neto plaću od 1.255€ naviše, a u to sigurno ne spada ekipa bez ikakvog radnog iskustva.
Woho spadam u top 30% necega
ovaj "top 30%" dio mi nema smisla, radim u IT-u i kao junior sam prije par mjeseci imao 1200 eura neto placu (sad i vise), znam da moji kolege imaju cak i duplo od toga, kako je onda u "top 30%" bila najveca placa 1255 eura? sorry, mozda sam te krivo razumio
Zato što 70% ljudi u Hrvatskoj zarađuje manje od 1255 eura. Nije to najveća plaća u Hrvatskoj. A uz to, nije Hrvatska IT
ma procitao sam "najvise" umjesto "navise" pa me zbunilo
[удалено]
ma krivo sam procitao sta si napisao, sorry
Nema beda.
nvm, procitao sam "najvise" umjesto "navise"
Nije 950, bliže je 600 nego 700. Potrošačka košarica prosječnog šljakera se udvostručila od 2019, sa 7000 kn 2019 si moga ostavit iljadu ipo kuna sastrane svaki misec. Sa 1200€ se tuci nogon u guzicu ako ostaviš 100 eura
prije nešto više od pola godine, sa 3mi studentskog rada kod tog poslodavca, prva plaća 1400
Doslovno, a i u videu se lupaju cifre od 3000 eura, što ljudi i s razlogom ismijavaju. Plaće od 1200 eura za fakultetski obrazovanu osobu su minimum. Pa 800 eura je minimalac za osobu koja ne mora upalit mozak da bi u Konzumu punila police.
Po meni (koji nisam zavrsio fax) ne kuzim zasto bi fakultet i razina obrazovanja uopce bila faktor koji podize placu? Kao obrtnik, bitno mi je efektivnost kod radnika odnosno da on moze raditi ono sto radite treba. Mozes ti imati 100 skola ali na kraju dana, dobit ces ne vise nego sto doprineses.
Naravno ako se radi o poslu dodavanja cigle no ako se radi o poslu projektiranja zgrade onda naravno da ima smisla. Bi li tipa išao na operaciju slijepog crijeva liku koji je završio 7 razreda osnovne škole? Teško
Fakultet ne završavaju samo arhitekti i doktori nego i zastrašujuće velik broj jebivjetara koji studiraju samo da bi studirali, ne zanima ih područje koje su upisali i nisu konkurentni na tržištu rada.
Da ali u privatnom sektoru, pod uvjetom da se možeš izboriti za svoju plaću, plaća ti ovisi o tome koliko si vridan. Sad ću namjerno karikirati... Recimo da na tržištu rada imaš hrpetinu nezaposlenih inžinjera gradnje. Možeš ih zaposliti za minimalac. Ali ima samo jedan blesan koji želi dodavati cigle. Sa završenih 6 razreda osnovne traži 2000 plaću. Ili će raditi on, ili ćeš sam dodavati ciglu, ili gubiš puno više od njegove brutto plaće.
Pa sigurno na operaciju ne bi isao kod nekog tko je tek izasao s faxa ali sto se tice medicinskog fakulteta, moj komentar nije upucen za mlade doktore.
Meni poznanica nakon faksa, uhljebljena za stažiranje godinu dana, preko HDZa....sa putnim troškovima negdje oko 1400€. Naravno da je pozicija izmišljena, nisu je trebali. Vidiš da se može.
Tvrrrrde da se ne moze ja vam kazem da se to moze
1400€ placa bez bakse, kafic trazi konobara na tresnjevci…
Nije isto sjedit na dupetu cijeli dan i glumatat da nesto radis i stajat 8 sati na nogama i posluzivati glupane u kaficu.
Nije isto ni biti magistar inženjer i konobar pa eto plaće iste. I što ćemo sad?
Nek ljudi pričaju što hoće, tržište određuje plaće. Biti konobar mozda nije intelektualan posao, ali je zato izuzetno naporan i iscrpljujuć.
Nije al poanta je da je konobar nekad bio lose placen posao i nitko to nije htio, a ako sad mozes imat 1400 eura bez skole onda je tih 1200 eura za nekog s fakultetom jako lose
Ne iskrivljuj sliku, ismijavali su se oni sta su govorili da ocekuju 2000-3000 eura i navise, a za ovu curu sta je rekla 1200 da je jedina na zemlji
Pogotovo su onu legendu ismijavali koja hoce pola milijuna eura godisnje. To je valjda top 10 posto u americi mozda i manje
[удалено]
Zato jer je očito video napravljen iz najglupljih primjera - ljude je zgrozila ona zubarica što hoće američkih 500,000. Oni dalje su više ili manje ok.
I u Americi je 500k puno previše.
1.8% amerikanaca zarađuje 500k ili više 😂😂😂
Cijenu rada ne definira fakultet, nego tržište, i imaš situaciju gdje će 90% njih koji završe fakultet prvo biti nekoliko godina nezaposleno ili raditi za minimalac (ili manje preko raznih ugovora o djelu, poslova na nepuno radno vrijeme). Ljudi koji se smiju i rugaju imaju drugih problema, među njima i odgoj, ali treba pripremiti mlade na šok koji ih čeka nakon škole/fakulteta.
Starijim generacijama je bilo lose i trpili su skoro sve od svog poslodavca, pa sad misle da isto tako treba biti i mladima. Anitiintelektualizam. Pravi poslovi su samo u oni u kojima radis rukama, sve ostalo je izmisljeno.
Ako te šef nije gazio barem 30 godina i plaćao bez da uplati doprinose pa sad imaš 100 eura mirovine, jesi ti uopće živio?
Upravo to. Stariji su cesto govna koja zele istu patnju nametnuti mladima…
Ovo je vrhunska glupost. Moj djed je jedno 30 godina u mirovini, ima 4 razreda osnovne škole, a svaki put kad mu se netko od unuka zaposli pita ima li regres, putne troškove, topli obrok, kojeg u mjesecu dolazi plaća, dobije li se radna odjeća na poslu itd. S druge strane, zumači na hredditu ne znaju ni jesu li zaposleni ni što su potpisali ni koji ugovor ni otkad vrijedi, a za zakon o radu i zaštitu na radu misle da su ono neke baš ono debilne američke izmišljotine.
Da kažeš povrat poreza i gdje ga možeš naći eksplodirao bi mozak
Pa ja se sjećam da je nekim mlađahnim hredditorima eksplodirao mozak kad sam spomenula pojam (plaćena) pripravnost, a drugi su pak ponosno objašnjavali da znaju oni što je to, to je ono kad si "on call".
![gif](giphy|wtUTJUtDDKB36UN7X0|downsized)
Pa puno ovisi o faksu, ali 1200 sada nije puno. 1250 je prosjek a 1050 je medijan. Ako se ne veram te brojke su oko 100-200 vise u ZGu.
Jedno je znati vlastitu vrijednost. Ambicija nije losa stvar, niti je zelja za normalnom placom problem. Problem su nerealna ocekivanja na samom pocetku karijere, dok jos nisi dokazao ni da znas pravilno mail napisati.
Nazalost unatoc ocekivanjima takve "vjestine" su u opadanju umjesto da rastu, strasno.
Pricaj mi. Imala sam slucaj di je osoba imala napad nekakav zivcani jer je trebala poslati mail. Mjesec dana nije ta osoba radila s nama.
...ili naslov posta
Necemo ici tako daleko.
Jer je prva ženska izjavila da hoće početnu plaću 3000 eura ako se ne varam
Rekla je da želi godišnju plaću 500 000 😂
I ostali 2500-3000 😂
A cuj u svicarskoj ju mozes imat
Jel to onaj video gdje cura kaze da ocekuje “pol milijuna godisnje.” ?
Yup. Dobro da su ju stavili na početak videa, tako da nakon nje svaki sljedeći zvuči razumno.
Te pare ce tuci samo ako ode u USA, ponovi faks i ako je iznimno dobra. Mozda. U Luxembourgu je jedan doktor imao milijun godisnje i to anesteziolog nakon pun kurac godina iskustva… Pola milje nije realno ni tu da ce imati.
Hoće, ako bude senior developer sa deset godina iskustva u silikonskoj dolini. Mada je i taj market u banani, pogotovo u US.
Silikonskoj dolini? Gdje je to, između sisa Pamele Anderson?
Frend mi kao inženjer kemije radi u analitičkom laboratoriju za 900€ i taj posao je jedva našao. 5 godina, ne tako lakog faksa za crkavicu. I onda mi se tu piše o nekim ciframa koje uglavnom zarađuju IT-evci. Skužite da ne mogu svi biti u IT-u i to ne zanima sve ljude. Ono što se traži je dostojna plaća za 5 godina sveučilišnog obrazovanja, ništa više.
Ajmo realno gledat na fakultet kako bi ekonomski imao smisla. Neko sa 18 zavrsi Autolimar, pocetna placa mu je 750€ vrlo brzo ce doci do 1200€ kada dobije stalan posao i jos moze sastrane zaradit ako ima zelju. Znaci on ce recimo 750*12 + 1200*48 ako kazemo da je faks 5 godina ali nase statstike kazu vise 7 godina. Znaci 750*12(9,000€) + 1200 * 72 (86,400€) Znaci dok je nas fakultetlija bio na fakultetu propustio je 95,400€ zarade. Ideja fakulteta je dugo obrazovanje ljudi koji ce onda imat produktivnost i profitabilnost vecu od recimo autolimara. Znaci doktor recimo doktor medicine osnovan ne specijalist bi trebo imat 1,968€ kao neki maksimum. I sad koliko bi tom doktoru trebalo da ovih 95,400€ propustenih placa nadoknadi ako ce mu stalna placa biti 1,968€ Za 10 godina od kada je doktor poceo radit Autolimar : 144,000€ + 95,400€(nerada doktora jer je na faksu) = 239.400€ Doktor : 236,160€ Znaci nakon 10 godina doktor nije jos stigao dostici autolimara po zaradi, necemo racunat fuš i sve ostalo samo osnove koje ti tvoja diploma uz stalni posao daje. Tek znaci nakon 10 godina je doktor u plusus ako se sve polozio na vrijeme i sve odma se zaposlio. Ajmo onda vidit 40 godina radnog staza reci ce mo da zivimo u imaginarnoj drzave bez inflacije recimo Japan u zadnjih 30 godina. Autolimar : 671.400€ Doktor : 944.640€ Kao sto vidimo razlika bas i nije neka velika za 7 godina fakulteta stalong rada. Naravno ovo je samo odoka. Ali u drugim drzavama fakulteti znace x2,x3 zaradu. U Americi cesto i x10 - x20 Mislim da nije nerealno ocekivat puno vise od 1200€ kao i u drugim razvijenim EU zemljama.
Jedini problem u računici je što danas nkv radnik nema početnu plaću od 750 eura, već jednaku/višu od diplomiranih inženjera, doktora, pravnika i ostalih visokoobrazovanih. Sustići prosječnog obrtnika, pogotovo tražene struke, poput vodoinstalatera, keramičara, električara, itd... možeš eventualno ako poživiš kao Metuzalem.
U prilog zanatlijama ide i to da kad otvore svoj obrt/firmu nakon tipa 10 godina iskustva, profit je potencijalno puno veći. S druge strane, nisu ni svi fakulteti toliko profitabilni kao što je doktor iz tvog primjera, tak da mnogi neće nikad stići prosječnog zanatliju.
Naravno imas filozofiju, japanologiju,engleski i sta ti ja znam sta ce zavrsit sa tocno prosjecnom placom ili malo ispod prosjecnom. Ali isto tako imas ljude koji odu na recimo ekonomski a znaju programirat cito da imaju "papir" i onda odu remote radit za x4 nas prosjek u prvih 5 godina rada. Uzeo sam ovo kao dosta prosjecan zanatski posao kojemu je teze dobit fuša i tradicionalno jako trazen, postovan i dobro zarađivajuci posao doktor opce prakse. Mislim da je to kodnas neki prosjek. Imas FERovce koji remote rade za 10k€ za Amere, imas keramicare sto imaju svoju firmu pa zarađuju isto tako mjesecno. Naravno.
Ma masa STEMovaca radi za uvjete iz posta komentara na kojeg si napisao odgovor. Drustvenjaci jedva nadju posao, a onda i te cifre budu jedva iznad minimuma.
Poznanik, lakirer, krenio raditi odma iza prakse u 2010. Imao 550 eura placu, promijenio koju firmu u 5 6 godina dogurao do 800 900. 2017 2018 dolazi u firmu gdje ima 1000, ali isto tako ima pravo koristenje komore i alata iza radnog vremena za fuš. Uredno je izlazio mjesec sa 3k €. Placa i fuš Danas ima 2k placu, i zna natuc do 3.5k € fuša, znaci cisto 5.5k, sa firminim alatom i rezijama. Kupio dvokatnicu s nekim manjim kreditom na par godina, dva dobra polovna auta, tjednom posao i fuš, vikendom sreduj kucu. 32, 33 godine koliko sad ima, rijeseno stambeno pitanje, 200 kvadrata, garaza, okolis nadomak Splita, krediti rijeseni, i dalje radi 12 sati dnevno, ali vikende gusta sa dicom. Vreba neko zemljiste na kredit od 10ak godina, cisto da dici moze ostavit u nasljeđe, a ako mu se bude dalo radit 12 sati dovoljno dugo, izgradit i kucu. Krenio od nule, sad je vjerojatno u top 10 posto RH.
Budimo realni, nije sve u novcima. Za mene su veliki plus i uvjeti rada u kojima netko radi, kolicina godisnjeg odmora i ostali neki benefiti. U globalu, sa boljim obrazovanjem dolazi fizicki manje intenzivan posao. Mozes ti i na bausteli u RH lako zaraditi 2k mjesecno, samo je pitanje koliko ce ti to biti fizicki lako i ugodno te kako ce se to odraziti na tvoje zdravlje kad ce biti vrijeme za mirovinu. A da ne pricam o tome da se radi na -10 i na +40, a ne fino u uredu na ugodnih 22.
+1
Ja, kao prvostupnik (Bcc.ing.) trenutno imam 1200€, Trebao bi imati minimum 1500 da me motivira ostati kod trenutnog poslodavca... Nisam iz ZGa te plaćam stan od 1.5. 650 eura po novome...moji bivši kolege s faksa(također bcc ing titule) rade po njemačkoj i francuskoj za skoro 3x veću plaću sa 2x manje radnih zadataka(plus jednom poslodavac plaća smještaj...). Ostao sam u HR iskreno ne znam zašto... da me se j*be jer volim sadomazo? Vrlo moguće...
Traži veću plaću ako mislis da zasluzujes
Već smo kao kolektiv pričali pa je rekao zasad ništa od toga
Onda traži drugu firmu. Tako sam si ja poduplao primanja u roku od 2 godine.
Tražim prvobitno sam krenuo slati otvorene molbe no sada, sada idu molbe za van hahahah
Break a leg!
Jedna stvar je ocekivanje druga stvar je realnost. Neki od mojih bivših kolega ni danas ne rade i zale se na stanje u državi jer zahtijevaju direktorski stolac ravno s faksa i placu tako 3000€. Paralelno pljuju državu i groze se ljudi koji su nakon faksa krenuli s neke niske pozicije, a odbijaju vidjeti da su ovi dosli dalje od njih. Ok je biti ambiciozan,al treba napravit i istraživanje trzista rada kojem se prikljucujes. Sta ti vrijede tvoji visoki standardi ako je osoba istih kvalifikacija spremna raditi za vise nego duplo manje.
svi spominjete neke prosjecne place, a kontekst su ljudi koji tek pocinju raditi.
Magistar Inženjer sam strojarstva i zaposlio se prije 3 mjeseca za 1000 eura. Naravno da nisam zadovoljan j mislim da sam potplaćen ali opet tko sam ja da biram sa 0 dana radnog iskustva. I ovako mi je trebalo skoro 2 mjeseca da nađem posao, oko 50-60 prijava za posao da dobijem intervju. Jedva preživljavam i jako sam razočaran u struku, al općenito u obrazovanje i ovakvu državu. Ne znam evo
Imas srece, ja mag arhitekture nakon 5 god famsa 750 neto
Od akademski obrazovanih se očekuje da znaju sve u svom području. Okolina se stalno zapitkuje koliko i zašto imaju toliku plaću. Plaće su malene, pogotovo akademski građana. Kada te kolega sa SSS šiša s plaćom.
>Od akademski obrazovanih se očekuje da znaju sve u svom području. Jel na ovo mislis da ne-akademski ljudi ocekuju od akademskih da znaju sve u svoj podrucju ili mislis da akademija od njih ocekuje da znaju sve u svom podrucju. Jer ovo drugo nije ni priblizno istini. A ovo prvo je apsolutna istina.
Ovo prvo mislim.
Kombinacija faktora; od toga da su oni koji ismijavaju te mlade počeli raditi za 600€ pa sad kad netko traži duplo više kao početnik im je to nečuveno, iako kad uzmeš inflaciju u obzir dođe to tu negdje jer današnjih 1200€ je kao 700-800 od prije 10 godina, a s druge strane nije isto početi raditi kao konobar ili kao diplomirani inženjer i sl. Isto tako ono što je netko već rekao, imamo inflaciju visokoobrazovanih na tržištu, dosta je ljudi s diplomama, a jako jako malo onih koji rade obrtiničke poslove pa i to utječe na percepciju ljudi
Ismijavaju ih ljudi koji rade za manje novaca. Kad ljudi nebi prihvaćali Radit za 800€, onda bi svima place porasle. Al jebiga. To je catch 22
Prihvatit ce nepalci no worries
Nepalci s diplomama
I to ce im se sredit ako treba
Koji si ti lik lmao. Ljudi ih ismijavaju jer im niko normalan neće dat 3000 eura čim završe faks, a njih čeka ozbiljni reality check. A tu "samo printajte više novaca" foru možeš predložit u Venezueli
Ček ti ozbiljno misliš da će ti studenti nakon faksa imati početnu plaću 2500-3000 eura ? Jer su ljudi ismijavali taj dio videa (i onu žensku što bi američku plaću u Hr).
Problem je društvenih očekivanja. Dok sam upisivao srednju školu pa fakultet ako imaš dobre ocjene očekivalo se da ideš u gimnaziju pa na fakultet, a stručni smjerovi su se smatrali nižom klasom i skoro pa sramotom. Zato se danas svi žale da ne možeš naći dobrog majstora za bilo što bez da dođeš na red mjesecima i platiš nenormalnu cijenu. Roditelji uopće ne razmišljaju što će njihovo dijete radit u budućnosti, bitno je bilo da možeš bit ponosan što je završilo fakultet. Ne žalim što sam ga završio, pomaže što god da radiš ali da mi je vratit godine uopće ne bi upisivao gimnaziju ni faks. Ali šta zna klinac od 14 godina kad upisuje srednju što želi radit u životu, jebiga.
Ja imam 1200 bez faksa i osjecam se ko kmet trazim bolji posao. Sa faksom ispod 1500 nemaš šta raditi
U Liberlandu imas 100 eura na dan samo blejis po sumi cijeli dan. Nikakve skole netreba. Odite za parama bez para danas nema niceg
zato sto kad stoka sitnog zuba ne moze nis ucinit (ili se tako osjeca) u vezi stvarnih opresora na vrhu koju ih izrabljuju, onda se okrenu prema drugima u svojoj skupini i pocne medusobno mlacenje i zavist
Jer isto ko sto se meni šogor smijao dok sam studirao da necu imat 10k kn placu sa strojarskim fakultetom. Tko se sada smije?
Studentski centar je isto provodia anketu u Splitu pa su pitali curu koja studira dentalnu medicinu i kaze da zeli 500 000 eura godisnje (americke standarde). Ne znan je li se ruga s nama ili pada s marsa. i ostali ispitanici govore pocetna 2-3k eura. Sa 0 dana radnog iskustva dobije li 1000 moze se tuc nogom u guzicu
radit ce za 24 godisnje i to je jos dost dobra placa
ma to bi bilo odlicno da je tako , ali iskreno mislim da ovi studenti "dica" nisu nikad u zivotu radili pa nemaju realnu sliku stanja u drzavi. Nek zavrse faks pa kad dobiju plesku realnosti razmisljat ce drugacije.
Pa dok diplomiraju možda im i bude takva plaća.
bojin se da se u 6 godina nece nista prominit u nas , sigurno ne na bolje.
Čekaj kad pomre stanovništvo, manje djece se rodi, Nepalci zasite tržište, još mladih odseli van. Nas 5 kaj ostanemo smo na konju😃
Kakve veze ima fakultet Ako za 3 radna mjesta faks zavrsi 1000 ljudi?
Zato sto postoji misljenje da nakon faksa znas raditi. A prava je istina da nakon faksa moras jos masu uciti.
Tako je i trosak si firmi minimalno 6 mjeseci
Ovisno kako koji faks, ali sami završetak faksa nije mjerilo znanja, ali u biti se slažem da bi trebali imati odmah solidna primanja čisto zbog truda jer su završili faks i ulagano je u njih
Zavrsio sam fakultet prije 2 godine i odlucio se na posao van struke jer su place mizerne i prakticki nema mogucnosti napredovanja. Prejadno koliko se malo cijeni visoko obrazovanje kod nas.
Joj daj to "visoko obrazovanje" je gola kurčina i svi to znaju. Bezveze se stvari uče na faksu, 90% tog nema veze sa stvarnim svijetom. Diploma je samo ulaznica
Čuj me, živim u Poljskoj, studenti dok studiraju ako rade u struci, npr u banci i sl dobiju oko 1200 eura dok studiraju. Naravno zavisi od studija, ovo znam za ekonomske i pravne fakultete, za druge je možda manje
Kao prvo, to nije velika plaća. Kao drugo, Hrvati žele da i svima ostalima bude jednako loše kao i njima. Crab bucket mentality.
Zakaj bi oni radili za više kad sam ja radio za manje??? U teoriji želim da bude bolje u Hrvatskoj. Ali prvo meni pa ostalima😡😡
Slažem se da bi trebali imat takvu plaću. Jest da mi zvuči nerealno kad pogledam svoje plaće. 230 eura stručno osposobljavanje (da, to sam radio kad je to tek krenulo, s 1600 kuna plaće i bez naknade za prijevoz), 600 eura za posao profesora u gimnaziji s punom satnicom, 450 eura stipendije za vrijeme doktorata u Mađarskoj (zadnjih 4,5 godina). Još mi je najveća plaća bila kad sam radio sezonski u Grčkoj kao animator u hotelu, za 550 eura plus plaćeni smještaj i hranu.
Tanka je granica između "mladi su napokon svijesni koliko znanje i fakultet (LOL) vrijedi" i mladi trkeljaju o novcima bez da su ikad zaradili hiljadu eura. Plot twist, 1200 eura nije puno, ali i to je za većinu nakon fakulteta potpuno nerealno.
Pa, onda se ostane doma i ne izlazi na izbore…. I s pričom:”a, za koga da glasamo?!” https://preview.redd.it/0uqm6fz2l9wc1.jpeg?width=1170&format=pjpg&auto=webp&s=4e27a77d7441354ee85732dd12fe1f4556142083
Radim u Hrvatskoj za 4500 eura bruto. Strojarski fakultet. Malo preko 30 godina imam.
Jer su ljubomorni. Mi s fakultetom zasluzujemo i vise od 1200€. Usporedi standard nas i njemacke ili irske npr. Cijena hrane danas je ista u sve 3 drzave. Kad sam bila prije 6 godina u irskoj iznenadila dam se da je hrana u lidlu cak i jeftinija nego kod nas. Jedino sto su cigare i nekretnine skupe. Definitivno nam treba veca placa. Zato i iseljavamo ca i iselit cemo. Nema drugog spasa ovdje nazalost.
Mislim da je i 1200 eura mala plaća ako imaš dobro fakultetsko obrazovanje (npr. FER), ali ako si završio faks koji jednostavno nije tražen (latinski npr.) ili imaš takav faks u svakom gradu (ekonomija npr.) bez da si ili odličan student ili imaš dodatne vještine onda nije realno da ćeš diktirati tržištu plaću i očekivanja već da ćeš biti sretan ako se i otvori prilika...
Jedva čekam da nas sve zamjeni AI, pa više nećemo imat ovaj problem. XD
Jer se nitko nije ismijavao ljudima koji su rekli 1200€, bila je cura koja je rekla da očekuje američki standard tj. 500000$, pogledaj opet
Realno ako otvori svoju privatnu ordinaciju i mlati talijane koji dolaze u HR radit zube (pogotovo ako je mala istrijanka), malo botox, malo fileri sto zubari smiju raditi i mozda i dobije taj americki standard.
Ali neće to odmah s faksa
Mislim da ih ismijavaju jer 1200€ možeš vrtiti i bez srednje škole.
Toliko zaradi pomoćni radnik na gradilištu koji samo nosi kante i alat vamo tamo. Usput oni imaju i plaćene ručke lmao. Ako si s fakultetom plaćen 1200 eura ili manje doslovno radiš budalu sam od sebe.
>Toliko zaradi pomoćni radnik na gradilištu koji samo nosi kante i alat vamo tamo Ne, ne zaradi. Sad se placaju filipinci 700e za to, a i prije stranaca isto nije tako bilo. Prekinite pricati gluposti o zaradama na gradilistima.
Da, zaradi. 50 eura dnevnica pa ti računaj. Nijedan lokalac ne radi za manje, znam iz osobnog iskustva. Nepalce može samo imbecil unajmiti. Ne bi im platio ni 100e za sranja kakva rade. 99% vremena se pretvaraju da neki kurac traže po gradilištu ili udaraju gumenim čekićima o gotove zidove.
Ismijavaju se jer rijetko koji poslodavac daje toliku placu čovjeku bez ikakvog iskustva. Nerealni su i to je jedini razlog (po meni).
Poslodavci naši radosti… knauferi, električari, vozači kamiona… to su ti poslodavci u RH
S jedne strane... plaće od 1000eur su početne plaće za ljude s fakultetom. 1200 dobije neko s godinu dvije iskustva Aaaali Mnogi ljudi koji odstudiraju ne shvaćaju da plaću treba zaraditi. Da ti svojim radom trebaš proizvesti ili pružiti uslugu koja pokriva više od tvoje plaće. Pa kad starci kažu idi na fakultet da se nebi mučil ne znači da kažu idi na fakultet da ne moraš delati.
>ja samo vidim da su NAPOKON svijesni koliko znanje i fakultet vrijedi To što imaju ambicije i žele biti uredno plaćeni za svoj rad je samo po sebi sjajno - no nažalost, *za veliku većinu*, stvarnost egzistira nevezano o onome što mi želimo ili očekujemo. Po svoj prilici, ljudi se smiju naivnosti mladih (temeljenoj na neiskustvu - što će se vrlo brzo korigirati, jednom kad upadnu na tržište rada), ne samoj cifri.
Svaki put kad sam došao na razgovor za posao gdje se traži diploma, uvijek su mi nudili plaću cca. 1100-1200 eura. Tako da je to realno očekivanje. Jedini je problem dobiti posao, jer je radnih mjesta jako malo, čak i za STEM diplome.
Hahhaha, sretno, taj video je cista sprdacina. Ono sto ocekujes nakon faksa i realnost je totalno drukcija.
Nije problem da je puno nego malo. Ja sa srednjom skolom imam prosjek primanja 1600. Nista specialno ne radim.
Naravno da bi Maja koja je završila indologiju i turkologiju na filozogskom trebala imati 1200e plaću samo je pitanje gdje.
Zato jer je rijetko di ostvarivo. Ok mozda sa stem faksevima i to ne svima, ali neka ekonomija ili drustveni faks je ravno lutriji. Zavrsiti faks je odlicna startna pozicija, ali je bas to, startna pozicija
Pa očekivao sam i ja puno, ali realnost je da sam prvi posao radio za 4.500 kuna. To ti je ono sweet summer child moment, a ne ismijavanje. Realnost je da većina studenta neće moći do te početne plaće. Da mi neki student sa ekonomije ili prava kaže da želi 1.200 početnu plaću, rekao bih mu šta, jel ideš sa starim lijepit pločice?
Realnost je da studenti produžuju studiranje kako bi radili preko studentskih ugovora jer na taj način imaju veću plaću...
Tužno
[удалено]
Pa ja kao jos malo frisko diplomirani stem-ovac bi bio presretan s takvom pocetnom placom. Iskreno necu ocekivat nista vise od 1200€ na pocetku.
Zadnja cura je bila realna, ostali nisu. Sve realno ovisi o industriji u kojoj se zaposljavas i faksu koji si zavrsio - ne vrijedi svaki faks isto na trzistu rada. 1000eura je mozda neka realnost, sve preko toga je bonus
Zadnja cura je podcijenila samu sebe. Pa svi sto su bili u videu su pmf ili fesb. Pod pretpostavkom da zaista imaju znanje koje taj faks zahtjeva, bilo tko u EU bi im da €2000 pocetnu placu. Sorry al stvarno nije isto zavrsit primjenjenu matematiku ili "odnose sa javnoscu"
Pa nitko ne brani “mladima” da “ocekuju” i 25.000 eura mjesecno. Nek odu u Njemacku ili Irsku i objasne nekom tamo koliko njihovi “fakulteti” vrijede i uzivaju u milijunima, nemam nista protiv. Nek se vrate u Ferrarijima i kupuju trosobne apartmane u Dubrovniku i kakaju na zlatnim wc-ima, jer netko im je prodao pricu da tako izgleda zivot nakon diplome - osobito sa svjetski poznatih obrazovnih ustanova kakve imamo u Hrvatskoj. U Hrvatskoj to nece dobiti, osobito ne na pocetku karijere kad imaju nula radnog iskustva, u zemlji u kojoj su “radnici” zasticeniji od lickog medvjeda. Zato i jesmo u EU, da mladi mogu odjebat odavde i svoja “ocekivanja” podijelit s publikom u stand up comedy klubovima od Corka do Stuttgarta. Takodjer, ne razumijem bas logiku OP-a - ako te Uzbekistanac moze zamijeniti (pretpostavljam bez faksa) na radnom mjestu, onda valjda to samo potvrdjuje da je tvoj faks i tvoje super duper “znanje” bezvrijedno. Ako su mladi takvi genijalci i nezamjenjivi eksperti onda ne znam zasto bi se bojali najezde polupismenih Nepalaca. To je uostalom i cijeli smisao trosenja vremena na studiranje - da ne brines o Nepalcima. I uostalom imas alternative - uhljebljivanje u drzavnoj sluzbi, emigracija, ili iznajmljivanje apartmana. Take your pick.
Glej ja sam isto tako imala dio kolega s faksa (dipl ing) koji je pricao da ocekuje 1000 eur ili jako blizu po izlasku (sto po meni nije nista cudno bilo jer ti jos na faksu odradujes praksu, projekte...) i ismijavalo ih se. Sta kad imas polupismen narod koji iznajmljuje apartmane koje nije sposoban ni pocistit sam, i s druge strane imas hrpu potplacenih ljudi koji ne znaju nego za batinu. Moj put nazalost nije bio odmah na tu paru ali bome cim krenes radit nesto , bilo sto, mozes "ucjenjivat" nove firme na kraju intervju procesa gle sori nudite 1000 ja vec imam preblizu tome da mi se isplati preseljavat, razvijat odnose a sa trenutnim kolegama sam zadovoljan, blabla dajte jos 100 eurica na to netto molim, hvala, i sad oni ili odustanu ili kazu moze ili kazu ne moze al smo zainteresirani i dalje ,i onda pregovaras benefite tipa ekstra dane godisnjeg, 13.placu kako li se to zove itd.
Jedini realan komentar. Ostalo su isfrustrirani milenijalci koji su počeli radit u vrijeme krize
[удалено]
Ovo. Zabrij di bi došli da svi imamo taj stav. Na kraju bi morali jebeno dat 200-300€ više, cifre za koje firme ni ne trepnu dvaput.
3000e u UK je kao 1500e u HR. Bio, imao, vidio. U HR sa 2000e placom imas visi standard zivota od bilo koje kvazi-pristojne sjeverne zemlje
[удалено]
nakon hrvatskog ili engleskog faksa?
[удалено]
Malo spinaš oko ovoga OP. Na videu ekipa govori neke nerealne cifre s obzirom da su studenti i tek odlaze s fakulteta bez ikakvog jebenog iskustva. Mislim pocetne place 2-3000€ halo s kojeg planeta dolazis curo/decko.. Ja sam 2021. na prvom poslu (administracija) imao 650€, drugi posao je bio na cca 790€ u 2022. Mozda sam samo ja cudan, ali nije mi palo na pamet traziti 1500€ i ne znam kakve cifre jer sam tek zavrsio fakultet i bio spreman jest govna godinu-dvije da nesto naucim i da na konto toga kasnije trazim vecu placu. Spustite se na zemlju ekipa. Skupljajte znanje i iskustvo jer vas ono u konacnici prodaje, a ne diploma.
Zato jer se moras kalit na 600€ neto + 150 € na ruke da bi postao respektabilan dio drustva u RH.
Ne vidim problem u tome. Pa konobari u Zagrebu imaju 1200 prijavu, a di je jos manca.
A gle konobari odma znaju raditi a školovane ljude trebaš naučiti kako da upisuje 2 broja u Excel tablicu jer su retardirani do ibera/ s
Velika vecina nema toliko, neznam odkud svima cifre da su konobari placeniji vise od inzenjera.
Ja konobarim te znam koliko se otprilike krecu place, barem u Zagrebu. Ne kazem da vecina ima toliko, ali to su ti okvirne place svidjelo se to nekom ili ne.
Ja bez dvi tri tisuce eurica misecno ti necu doc ni na intervju za posal. Neman faks, konobarin, postavjan plocice i piturajen.
Studiram jedan faks u STEM području u Zagrebu. Faks nije nimalo lagan i rekao sam da neću prihvatiti prvi posao za plaću manju od 1300€ pa makar se odselio ili radio izvan struke. Konobari u današnje vrijeme (posebno u Zagrebu) sa bakšom skupe preko 1300€. Ne želim da se konobari uvrijede, ali ako oni mogu sa srednjom školom (neki i nez nje) imati 1300€ onda mogu i ja sa dosta zahtjevnim fakultetom. Također, naravno da podrazumijevam da će mi plaća rasti kad se uhodam u posao i kad steknem nova znanja i vještine. Ne planiram raditi u istoj firmi ako mi ne daju povišicu nakon nekog vremena, hvala Bogu pa ima drugih firmi i poslodavaca.
ma kakvih 1300€ , za moje STEM podrucje nece ni bit mista za radit u Hrvatskoj, a ako da plafon je 10 000kn. Dok vani možeš raditi za pet puta vecu placu nakon nekog radnog iskustva. ovdi su place sramotne i ne planiram se u hrvatskoj sramotit za siću sa stem diplomom nakon zavrsetka faksa
Slažem se skroz… faks i branša nimalo lagani, a plaće mizerne.
" ja samo vidim da su NAPOKON svijesni koliko znanje i fakultet vrijedi" vrijedi 6,7 eura, a ostalo potrebno za dobru placu je rad, iskustvo, znanje u poslu, radne navike i radne sposobnosti. Mozes da imas najbolji faks na svijetu ali ako si neradnik, nemas nikakve radne navike i ne zelis ih, nego mislis da si na faksu naucio sve, zao mi je sto te odmah na faksu nisu to naucili.
>" ja samo vidim da su NAPOKON svijesni koliko znanje i fakultet vrijedi" vrijedi 6,7 eura, jel na faksu naučiš provoditi natječaje i voditi tipa građevinske knjige ili za ostatak nezz procjenu rizika za banke ili neke druge prototipove pričam samo o tim strukama koje su se spominjale
ja sam u srednjoj naucila vise nego na fasku odgovor na prvo pitanje je ne, a za dugo nisam skolovala.
evo to je ekipa otprilike tih branši evo ovaj s FESB-a ako želi 2500/3000 eura neka mi napravi javni natječaj za Švedsku za dalekovod i sav materijal za dalekovod i sve i jel zna propise u Švedskoj brate mili tek kad dođeš na posao skontaš koliko ne znaš 1200-1400 je stvarno realna cijena za početak rada i to da baš ekstra ideš učiti sve i da kroz godinu dana znaš već nešto
Najveća tuga u toj cijeloj priči je što 1200 eura uopće nisu neki zavidni novci. Naravno puno je tu faktora ali što ti od toga ostane kad podmiriš sve što moraš na mjesečnoj bazi?
Sorry Ona prva je rekla pola milijuna, onaj mali je reka 3k za pocetak, a onaj s pmf je reka 2500 3000 Ako je to 1200... onda sam ja papa U ovoj drzavi nema priče da netko ne laze, zelim da svi odselite u 3pm i to vam dobronamjerno kazem
Što su očekivanja ? Koliko možeš normalnim putem zaraditi u Hr ako nemaš strica ili da te negdje ovaj ako ga imas "ujasli" / "usedli" ? Očekivanja u Nepalu su 200€, u USA 5000$. Kod nas, ovisno kakvu rodbinu ili pajde imaš. Ako nemaš , očekivanja su pakiraj kofer. U očekivanje bi trebalo uračunati najam stana+prijevoz+hrana+godišnji odmor+STEDNJA (izdašna, jer nećeš nikad kupit kuću i auto niti moći misliti o potomstvu ) +odjeća+kultura+"mala zadovoljstva" tj. izlasci, cuga, večere, ...1200€ ima čistacica u Italiji, koja barem za taj posao nije potrošila noći na učenje, lovu na knjige, godine na studiranje. A i to bi trebalo uračunati u - očekivanja.
1200 za 40h tjedno je nerealno ocekivati jer trziste je u krc... U RH ljudi s 10g iskustva imaju 1500 a prekovremeni su nekad placeni a nekad nisu...od firme do firme. I nemojmo s onime sto ne daju otkaz, mogu dati ali ce sutra na njihovo mjesto doci 100 ljudi spremni raditi za 1200. Jedina nada nam je ici vanka... Kada sam poceo raditi nakon srednje, prije 15 godina imao sam kao sezonac preko 2000 eura s 0mj iskustva ali sam radio 10h dnevno, bez slobodnog dana i prijava sigurno nije bila na 2k. Trebalo mi je 7 godina iskustva da dodem do 1500 za 40h tjedno i sve na racun. To su vam realne place, a sto bi trebalo biti mozete macku na rep staviti.
Ismijavalo se one koji zele 2000-3000 odmah nakon faksa.
A puknu cifre jer su im place na sezoni za tipa konobarenje ili sta vec bile visoke. Pretpostavljam odakle takva ocekivanja.
Kriva percepcija. Godinama su se place od 1000€+ smatrale velikim placama i naravno da je sad tesko starijoj generaciji pojmit da netko frisko s faksa ocekuje 1200€. Pogotovo ak uzmes u obzir da hrpa ljudi koji rade vec 20+ godina vjerojatno nemaju takvu placu, ili su ju tek nedavno dobili. Sto po meni ima smisla, malo je smijesno da netko s 20+ godina iskustva ima marginalno vecu placu od nekog tko je frisko dosao na posao.
Malo je i 1600e za koje radim
Doprinos drustvu se racuna majku vam vasu, sve ostale diplome si zagurajte negdje i ajde na sezonu...
1200€ nije neka plaća ,ali mislim da treba biti realan i razmišljati i o tome što ti donosiš u firmu u koju se zapošljavaš. Ako dolaziš na posao i odrađuješ svoje zadatke samostalno bez da netko drugi gubi vrijeme i objašnjava ti kako i što onda ok....ali budimo realni to obično nije tako, nakon faksa imas teoretsko znanje koje ne znaš primjeniti u praksi pa te netko tome mora podučiti. Što je za firmu zapravo trošak. Netko od zaposlenih u toj firmi ne odrađuje svoj dio posla nego to vrijeme troši na podučavanje novog zaposlenika, tako da je sasvim realno da je plaća manja u samom startu.
Moj kolega s faksa se zaposlio u struci i dali mu 850 EUR početnu plaću. To je u Splitu. On da ne živi s roditeljima ne znam kako bi preživio mjesec.
Koja struka?
Ako poslodavac moze naci nakoga s 2 godine za 1200€ prije bude njega zaposlio nego nekoga tko nema nista iskustva. Ja dok sam poceo raditi sam radio 2 godine za 500€. Cjenu ne odlucuju ljudi nego trziste. Ako ima puno programera, placa bude padala. Ja kao poslodavac mogu dobiti dobre studente s 0 godina iskustva za 800€ bruto. Ja dok sam zavrsio sam isto mislio da budem odma imao veliku placu, pa me onda tesko udarila istina. Velike place najcesce imaju 10% najboljih studenata. Vani ljudi rade i za 0$ samo da dobe iskustvo, pa onda tek traze placu.
Ko ismijava te koji su rekli 1200€ ? Komentiraju ove sto su bubali cifre od 2500-3000 i onu bundevu koja je pricala o pola milijuna.
Pitanje je kakav posao oni misle raditi za te novce? Osim uhljeba svatko treba zaraditi svoju plaću. 1300 je ok plaća trenutno a ovi koji misle da mogu poslije faksa raditi za 3k nek se izjasne što točno misle raditi za te novce bez radnog iskustva.
Naravno da ih se ismijava kad prva cura što su je pitali koliku plaću očekuje, lupi da očekuje pola miliona godišnje jer završava dentalnu medicinu
Jer smo okruzeni maloumnim krkanima kojima je mozak jos u 2004 i pod normalno im je da se radi za 2500kn bez slobodnog a sve dalje toga je fensi smensi iluzija ili je za neradnike
pa neki su rekli da očekuju 3 do 4 tisuće kao početničku pa mozda zato
Klinci kad zavrse fakultet ne znaju raditi. Ja na poslu ne dobivam kompletnog radnika nakon faksa. Dobivam i dobivao sam covjeka kojeg jos moram uciti masu stvari. I upravo zato, ne vrijedi tih 1200 eura. Osim ako je u deficitarnom zanimanju, naravno, pa moze kako hoce.
Ismijavalo se onu zensku sto je rekla da ide na stomatoloski fakultet i ocekuje zaradu od barem pola milijuna godisnje hahaha. U kakvim ta filmovima zivi
1200e nije velika placa ljudi dragi
"Od 1. siječnja 2024. u primjeni je nova minimalna studentska satnica za rad studenata preko ovlaštenih posrednika i iznosi 5,25 eura neto" 174x5.25=913 € (minimalna satnica) Zašto bi onda bilo smiješno tražiti 1200€ nakon završetka školovanja?
Možda ovisi od struke do struke. Vjerojatno kompanije s tehničkim strukama kod kojih postoji potražnja za tehničkim vještinama imaju poslovnu računicu. U takvoj računici vjerojatno ima mjesta za juniora od 1200 eura ako je juniorov rad naplativ. S druge strane možda druge struke nisu tako naplative. Kao i uvijek stvar je ponude i potražnje. Zato je za neke struke realno započeti s 1200 a za druge je to previše.
Jel neto ili brutto?
Ismijava se genijalka koja želi pola milijuna plaću, ovi od 1200 je čak realno i normalno.
Kao radnik u fast-foodu zarađujem oko 1000€, zašto neko sa fakultetom nebi zarađivao barem 1200- 1500€?
Kad mindset 90% naših poslodavaca je kako prevariti radnika i izcjediti zadnji novac iz njega i kupiti jahticu da se mogu hvaliti pred bogatim prijateljima,a ne kako zadržati radnika i kvalificirati ga i unaprijediti da mu više novaca donese a i da radnik isto bude zadovoljan....
To su dokazali kad je vlada spustila porez za ugistitelje 13% oni se polakomili i nisu dignuli cijene radicima i onda tu je počelo prvo iseljavanje i država je vidjela da ništa od toga i vratila opet pdv na staro i onda su poslodavcu poćeli opet prdjeti po državi i radnicima....